Facebook mění vzhled a chce klást větší důraz na skupiny© zahranicni.ihned.cz

Facebook mění vzhled a chce klást větší důraz na skupiny

, 6 novinky, 3 zhlédnutí

Největší sociální síť světa mění vzhled svého uživatelského rozhraní a společně s touto změnou upravuje i některé své základní rysy. Novou podobu facebooku na každoroční konferenci F8 představil jeho zakladatel Mark Zuckerberg, podle kterého jde o nejvýraznější proměnu platformy za pět let. Společnost chce nově učinit jádrem své sociální sítě interakce v uživatelských skupinách, které jsou ovšem označovány i za jednu z hlavních cest šíření dezinformací.

"Toto je největší změna v aplikaci Facebooku a na webové stránce, jakou jsme učinili za posledních pět let," řekl Zuckerberg při uvádění nové podoby rozhraní. V mobilní aplikaci by se některé změny už měly projevovat, nový web přijde v příštích měsících, uvádí Facebook na svém oficiálním blogu. "Svěží" nový design, v němž výrazně ubude charakteristické modré barvy, je prý jednodušší, rychlejší, více uživatele vtahuje a "dává vaše komunity do centra" uživatelské zkušenosti.

Podle agentury Reuters představují ohlášené novinky první konkrétní kroky v plánu Facebooku proměnit se ve firmu zaměřenou na soukromou komunikaci a obchodování na internetu. Právě příklon k většímu soukromí byl při prezentaci zásadním motivem, o čemž svědčí snímek s heslem "budoucnost je soukromá". Sdělení vyvolalo posměšnou reakci reportéra deníku The New York Times Kevina Rooseho, který připomněl, jak Zuckerberg před lety označoval soukromí za přežitek.