Praha-1°

Agentura CzechTourism uzavřela podle auditu 48 problematických smluv

Agentura CzechTourism uzavřela podle auditu 48 problematických smluv© idnes.cz

Agentura CzechTourism uzavřela podle auditu 48 problematických smluv

, 5 novinky, 1 zhlédnutí

Státní agentura CzechTourism uzavřela 48 problematických smluv, vyplývá to ze zjištění interního auditu. Informovala o tom Česká televize (ČT). Mluvčí agentury Renata Kasalová uvedla, že šlo o pochybení jednotlivce. Podle ČT jím je bývalý ředitel odboru regionálního partnerství v CzechTourismu Aleš Pangrác, který byl odvolán právě kvůli výsledkům auditu. Pangrác se k tomu odmítl vyjádřit.

Audit kritizuje, že více než 50 procent peněz na akce v regionech mířilo do krajů Plzeňského, Karlovarského a do Prahy. Pětinu zakázek pak zajišťovaly čtyři firmy. "V případě vztahů uzavíraných mimo režimy zákona o veřejných zakázkách je volba dodavatele neprůhledná," stojí podle ČT v závěrech auditu. Řada zakázek pod 200 tisíc korun byla podle něj také v rozporu s předpisy uzavírána jen ústně.

Za problematickou považuje audit například smlouvu za 120 tisíc korun na propagaci Česka na běžkařských závodech City Cross Sprint v Ostravě. "Objednávka byla vystavena 44 dní po realizaci plnění. Jde o uzavření smluvního vztahu bez předběžného schvalovacího procesu," cituje ČT z auditu.

Objednávka byla vystavena 44 dní po realizaci plnění. Jde o uzavření smluvního vztahu bez předběžného schvalovacího procesu,
Česká televize,
Audit: CzechTourism uzavřel 48 problematických smluv